De campagne zit er op

18 maart 2017

De campagne zit er op

Foto: Wilma Kurvers / SP Horst aan de Maas

1 miljoen mensen in Nederland gaven de SP woensdag een opdracht: strijd hartstochtelijk en onverzettelijk voor goede zorg zonder marktwerking. Voor AOW op 65. En voor een samenleving waarin we naar elkaar omkijken.

Bij een opkomst van 82,3% kreeg de SP in Horst aan de Maas 3.652 stemmen. Drie keer zoveel als de PvdA en het dubbele van Groen Links. Na VVD en CDA blijft de SP in Horst aan de Maas de derde partij. Een goed resultaat. Hoewel we vrijwel het zelfde aantal stemmen hebben gehaald als bij de Kamerverkiezingen in 2012, zijn we verhoudingsgewijs (door de hoge opkomst) wat gedaald (van ruim 15% naar bijna 14%). In Griendtsveen haalt de SP traditioneel veel stemmen en ook deze keeer is de SP in deze parel van de Peel met 22% de grootste partij.

Het bestuur van de SP Horst aan de Maas dankt de vele vrijwilligers die de campagne in Horst aan de Maas gestalte hebben gegeven. Ook na de verkiezingen gaan we samen door. Onze idealen zijn groot en onze vastberadenheid is nog groter. Daarom trekken wij vanaf vandaag weer de buurten en de wijken in. Want dat doen wij niet alleen in verkiezingstijd. Het komende jaar zullen wij met de mensen in Horst aan de Maas spreken. Over hoe we samen Horst aan de Maas én Nederland kunnen verbeteren.

Doet u mee met de 1 miljoen van de SP? Ja, ik word nu lid!