THIJS LENSSEN nieuwe fractievoorzitter SP Horst aan de Maas

12 oktober 2016

THIJS LENSSEN nieuwe fractievoorzitter SP Horst aan de Maas

Foto: Hans van de Beele / SP Horst aan de Maas

Thijs Lenssen neemt vanaf 18 oktober aanstaande het fractievoorzitterschap van de SP in Horst aan de Maas over van Anthony van Baal. Anthony van Baal gaf in september aan dat hij z'n werk en veranderingen daarin niet meer kon combineren met deze functie.

Thijs Lenssen (57) uit Hegelsom is in 2014 in de gemeenteraad van Horst aan de Maas gekozen.

Hij is in zijn dagelijks leven werkzaam bij Oce-Technologies BV in Venlo als materiaalonderzoeker en bedrijfskundige.  Hij heeft erg veel zin in zijn nieuwe taak binnen de SP fractie: “Er is voor de SP een belangrijke taak in Horst aan de Maas weggelegd in allerlei belangrijke dossiers. Samen met ongeruste burgers knokken we voor alternatieven voor grootschalige veebedrijven, er moet veel meer worden gebouwd voor starters op de woningmarkt en daarnaast blijft de komst van de (Centrale Zandverwerkingsinstallatie (CVI), het Nieuw Gemengd Bedrijf (NGB) en andere grootschalige projecten een heikel punt. Waarbij de leefbaarheid in de kernen zeker niet mag lijden onder de grootschalige plannen van de grote kernen. Dit zijn de belangrijke punten van de SP voor de komende jaren. Het is een pittige uitdaging om het beste voor onze inwoners, milieu en bedrijven te realiseren”, aldus Thijs Lenssen.