SP maakt zich zorgen over crisisopvang kinderen en jeugd

6 december 2014

SP maakt zich zorgen over crisisopvang kinderen en jeugd

Foto: SP

De SP maakt zich zorgen over het verdwijnen van professionele crisisopvang voor kinderen en jeugd in Noord-Limburg. Het lijkt er op dat gemeenten in Midden-Limburg geen zorg inkopen bij de Mutsaersstichting, de organisatie die tot nu toe zorg draagt voor die crisisopvang. De gemeenten in Noord-Limburg – waaronder Horst aan de Maas – betalen wel voor de broodnodige hulpverlening van de Mutsaersstichting. Als de gemeenten in Midden-Limburg niet meebetalen ontstaat een reële kans dat de Mutsaersstichting op moet houden te bestaan.

Gezien deze situatie heeft de SP een brief gestuurd naar het College van B&W van Horst aan de Maas, met een aantal vragen. De SP vraagt of B&W de zorgen deelt met de SP en zo ja of B&W invloed wil uitoefenen, dan wel overleg wil plegen met de gemeenten in Midden-Limburg om alsnog zorg in te kopen voor crisisopvang?

De SP vraagt het college ook wat de gevolgen zijn voor crisisopvang van kinderen en jeugd uit Horst aan de Maas, wanneer blijkt dat de Mutsaersstichting op moet houden te bestaan.