Post it actie ROOD

8 maart 2014

Post it actie ROOD

Op 28 februari hielden de jongeren van ROOD een actie om jongeren een stem te geven in de politiek. In het centrum van Horst konden jongeren op post-its schrijven wat ze goed en niet goed vinden aan Horst aan de Maas.

Is Horst aan de Maas wel een gemeente waar jongeren graag wonen? En wat zouden jongeren graag anders zien in onze gemeente? ROOD, jongeren in de SP, ging er over in gesprek met de jongeren om alle verhalen te horen die ze maar wilden vertellen. Want zoals iedereen altijd zegt: De jeugd heeft de toekomst! Daarom vindt ROOD het zo belangrijk dat jongeren gehoord worden! Onderwerpen zoals de alcoholwet, hangplekken, openbaarvervoer en sportclubs kwamen aan bod.

Bart Cox, voorman van ROOD: “Als de stemmen van deze jongeren gehoord worden dan kunnen we er samen voor zorgen dat de komende vier jaar Horst aan de Maas goed toeven wordt voor jongeren, dat ze er graag wonen en dat ze bijvoorbeeld na hun studie ook weer terugkomen. De jeugd heeft de toekomst! Ook in Horst aan de Maas”.