SP: huisvesting Oost-Europese arbeiders moet beter

26 juli 2013

SP: huisvesting Oost-Europese arbeiders moet beter

De SP wil dat de huisvesting van Oost-Europese werknemers in Horst aan de Maas wordt verbeterd. Dit naar aanleiding van het bericht dat in Meterik 27 werknemers van het voormalige PrimeChamp worden gehuisvest in een loods.

Volgens de gemeente Horst aan de Maas is er niets aan de hand en voldoet de huisvesting aan alle regels. De SP wil daarom van het gemeentebestuur weten op basis waarvan de huisvesting van de werknemers van PrimeChamp voldoet aan de criteria voor 'goede huisvesting' zoals die zijn opgenomen in het gemeentelijk beleid.

“Wij vinden het niet normaal dat mensen in onze gemeente maandelijks 250 euro aan hun werkgever betalen voor 2,5 vierkante meter zonder enige privacy. Als dit werkelijk zo normaal is, dan stel ik voor dat de burgemeester en de wethouders bij de reisjes die ze uit hoofde van hun functie maken voortaan alleen nog maar in jeugdherbergen in stapelbedden slapen.” Aldus SP raadslid Thijs Coppus.