SP presenteert 3 plannen voor Horst aan de Maas

15 mei 2013

SP presenteert 3 plannen voor Horst aan de Maas

De SP wil dat er de komende jaren 100 extra huurwoningen voor jongeren worden gebouwd, het zwembad in Horst open blijft en de bibliotheken in Sevenum en Grubbenvorst behouden blijven. Afgelopen dinsdag, tijdens de raadsvergadering, presenteerde de partij deze drie plannen. Vooral het plan voor de bouw van meer huurwoningen voor jongeren kon op veel steun van de andere partijen rekenen.
geldhuisjes

Zeker voor jongeren is het een hele opgave om een woning in eigen dorp of eigen gemeente te vinden. Omdat de SP het belangrijk vindt dat mensen in hun eigen dorp of gemeente kunnen blijven wonen en dat er voldoende jongeren in onze gemeente blijven wonen, wil de SP dat er extra huurwoningen worden gebouwd.

De bibliotheken van Sevenum en Grubbenvorst dreigen te worden gesloten. De SP vindt het belangrijk dat de bibliotheken open blijven voor zowel kinderen als volwassenen. De bibliotheken zijn belangrijk voor de dorpen. Het gaat hier om veel meer dan een boek ophalen. Mensen komen er voor een kop koffie en om de krant te lezen en anderen te ontmoeten. Daarnaast is een bibliotheek met boeken voor alle leeftijden een belangrijk middel om mensen die moeite hebben met lezen op pad te helpen.

De gemeente praat met de gemeenten Venlo en Peel en Maas over het bouwen van een nieuw regionaal zwembad. Dit zou betekenen dat het zwembad in Horst zou verdwijnen. De SP is het hier niet mee eens, het zwembad is een belangrijke voorziening voor jong en oud in onze gemeente en moet daarom behouden blijven.

Komende weken worden de plannen van de SP verder uitgewerkt. Dan zal ook duidelijk worden welke partijen de voorstellen van de SP steunen.