SP-ers wensen allen een gezond en sociaal Nieuwjaar.

8 januari 2012

SP-ers wensen allen een gezond en sociaal Nieuwjaar.

Op zaterdag 7 januari hebben een aantal SP-leden het winkelend en wandelend publiek in Horst een gezond en sociaal Nieuwjaar gewenst. Dit deden ze door persoonlijk een kaartje te overhandigen. In een uurtje werden zo driehonderd nieuwjaarswensen uitgedeeld. Veruit de meeste mensen waren aangenaam verrast door deze nieuwjaarswens, wat ondertussen een SP traditie in Horst aan de Maas genoemd mag worden. Het was tevens een goed moment om in gesprek te gaan met eenieder die dit wilde.

Nieuwjaar wensen 2012

Zaterdagmiddag 7 januari vanaf 13.00 uur stonden ze er weer, de actieve SP-ers, in het centrum van Horst. Met nieuwjaarswensen voor alle voorbijgangers. Frank Spreeuwenberg, een van de actieve leden: “Het is elke keer weer een genot om in het centrum te staan en de mensen een gezond en sociaal Nieuwjaar toe te wensen. De hartelijkheid die je terugkrijgt van de mensen geeft enorm veel energie.” Het is ook een moment dat je op een ongedwongen manier met mensen in gesprek kunt over wat hen bezig houdt. Dat varieerde dit keer van het koude kabinetsbeleid met alle bezuinigingen op de sociale sector tot en met het nieuwe afvalsysteem in Horst aan de Maas.

Voor allen die niet persoonlijk een kaartje hebben ontvangen hierbij onze wens:
2012 zal een spannend jaar worden. Het kabinet zal doorgaan met het uithollen van de solidariteit en het vergroten van de verschillen tussen rijk en arm, gezond en ziek en mensen, die een beetje hulp nodig hebben en mensen, die het allemaal zelf wel redden. Laat u niet onderling verdelen. De strijd van de student voor zijn studiefinanciering is dezelfde als die van de schoonmaker voor een eerlijk loon. Daarom: sla de handen ineen, want samen staan we sterk!
De SP wenst U een gezond en sociaal 2012!
Nieuwjaarswens 2012