Grubbenvorst, Broekhuizenvorst, …..Tienray?

20 oktober 2011

Grubbenvorst, Broekhuizenvorst, …..Tienray?

Een meerderheid van de gemeenteraad in Horst aan de Maas heeft toegestaan dat er in Grubbenvorst natuur mag wijken voor een grindverwerker, voor een megastal en voor uitbreiding van het veilingterrein. Dat ondanks een burgerinitiatief van de Grubbenvorster bevolking tegen de megastallen. De mening van de inwoners van Grubbenvorst deed er blijkbaar niet toe.

Afgelopen dinsdag was het de beurt aan inwoners van Broekhuizen en Broekhuizenvorst. De raad zou namelijk instemmen met de komst van een brede school in hun dorpen. Maar de plaatselijke volleybalvereniging was met dit plan nog niet geholpen, omdat hun gymzaal te laag is om te voldoen aan de eisen van de volleybalbond. Dit kon dan mooi meteen worden aangepast in dit plan. Als de bond namelijk stopt met Brovoc dispensatie te verlenen voor hun te lage plafond, verdwijnt de club uit Broekhuizenvorst.

De gemeenteraad had eerder dit jaar Wittenhorst en Sparta’18 al financieel geholpen met hun accommodatieprobleem. De raad zou ook andere verenigingen helpen. Er werd echter dinsdag niet tot besluitvorming overgegaan. Op verzoek van de SP heeft de wethouder in ieder geval toegezegd dat dit plan dit jaar nog behandeld wordt.

Hopelijk niet weer een dorp waarbij een meerderheid van de volksvertegenwoordigers niet luistert naar “het volk”. Wat de SP betreft worden de maten van de gymzaal in Broekhuizenvorst dan ook aangepast aan de eisen van de volleybalbond.

En als de raad niet luistert naar Broekhuizen/Broekhuizenvorst, welk dorp wordt dan niet gehoord? Tienray? Daar zijn al boze concrete plannen voor het hotel.

Kom me niet aan dat we er voor heel de gemeente zijn. De gymzaal in Broekhuizenvorst is oninteressant voor bijvoorbeeld Griendtsveen.

SP-raadslid Anthony van Baal heeft er een hard hoofd in met deze raad maar hij blijft zijn best doen om wel te luisteren naar dat wat het volk wil. Deed de rest dat ook maar.