Actie “Ketting van solidariteit” groot succes

15 september 2011

Actie “Ketting van solidariteit” groot succes

Vanmorgen hebben leden van de SP-afdelingen Horst aan de Maas en Venray en de Ondernemingsraad van NLW-bedrijven in Venray en Horst ruim 300 werkhandschoenen met handtekening verzameld. Daarmee was de actie een groot succes.

Met de actie werden de werknemers van NLW-bedrijven in Venray en Horst in de gelegenheid gesteld zich te verzetten tegen de plannen van de regering om te bezuinigen op de Sociale Werkvoorziening. Vorig jaar al werden die plannen aangekondigd. Met groot verzet als gevolg. Maar de plannen zijn helaas nog niet van tafel. Reden om actie te blijven voeren. Zoals bij de NLW-bedrijven in Venray, Horst en Panningen. De SP staat komende dinsdag 20 september samen met OR-leden aan de poort in Panningen. Ook daar vragen ze de werknemers van NLW-bedrijven een handtekening te zetten op een werkhandschoen en kunnen ze een boodschap achter laten voor de regering.

De actie maakt onderdeel uit van de landelijke actie “Ketting van solidariteit”. Met de werkhandschoenen waar een handtekening op staat, wordt een ketting gevormd, dwars door het land. De ketting gaat uiteindelijk richting Den Haag. Deze lange lijn van handschoenen wordt een lint van respect voor eerlijk loon en eerlijk werk, voor begeleiding en voor eerlijk delen in Nederland. De SP maakt met de handschoenen ook een vuist tegen de foute plannen, de bezuinigingen en dit kabinet. De ketting gaat de SP gebruiken tijdens een nog te plannen landelijke demonstratie later dit jaar.