Emile Roemer bezoekt Dendroncollege

22 april 2011

Emile Roemer bezoekt Dendroncollege

SP-fractievoorzitter Tweede Kamer Emile Roemer bezocht maandag 18 april het Dendron College in Horst. Hij was van elf uur tot een uur aanwezig en sprak met zo'n 140 leerlingen, docenten en personeel . Het initiatief werd in gang gezet door leerlinge Faye van de Kerkhof, die Emile per mail had uitgenodigd. Na een positieve reactie heeft ze de mail van Emile Roemer meteen doorgestuurd naar haar maatschappijleraar, die het initiatief enorm kon waarderen. Emile Roemer vertelde de examenjaarleerlingen tijdens het vak maatschappijleer iets over zichzelf en over de SP.

De leerlingen mochten hem vragen stellen over de SP en waar ze nu mee bezig zijn binnen de politiek. Na het vragenrondje werd er nog een kort debat gevoerd over drie verschillende stellingen: kernenergie, alcoholgebruik en kleding die gemaakt is onder slechte omstandigheden. De leerlingen hebben vol enthousiasme meegedaan. Na het debat wees Emile Roemer een winnaar aan. Faye van de Kerkhof: "Ik ben zeker trots dat ik Emile Roemer heb uitgenodigd bij ons op school, maar ik had nooit verwacht dat hij hier tijd voor had. We hebben veel van hem geleerd." De dag werd met een brunch afgesloten.