SP: Horst aan de Maas moet dagopvang steunen

10 mei 2010

SP: Horst aan de Maas moet dagopvang steunen

De SP wil dat het gemeentebestuur er voor zorgt dat de dagopvang voor mensen zoals ouderen en psychiatrisch patiënten in de gemeente open blijven. Dat schrijft Linda Hogema namens de SP-fractie in een brief aan het College van B&W van de gemeente Horst aan de Maas. Aanleiding voor de brief zijn berichten over mensen die door veranderde regels niet meer terecht kunnen bij opvangprojecten in de gemeente. Het dagopvangproject voor ouderen in Melderslo is hier een voorbeeld van.

SP raadslid Linda Hogema: “De afgelopen tijd hebben we meerdere mensen gesproken die niet meer terecht konden bij de dagopvang. Reden hiervoor zijn regels die zijn veranderd. Dit is een slechte zaak. Het is belangrijk dat er goede opvang is voor mensen die niet de hele week alleen thuis kunnen zitten. Het gaat hier om inwoners van onze gemeente. De SP wil daarom van het gemeentebestuur weten of ze op de hoogte is van de problemen. Daarnaast willen we dat de gemeente ingrijpt en er voor zorgt dat de mensen die het nodig hebben gewoon terecht kunnen bij hun dagopvang.”