Afgevaardigden afdeling Horst aan de Maas op SP-congres

25 april 2010

Afgevaardigden afdeling Horst aan de Maas op SP-congres

Zaterdag 24 april hield de SP haar 17de congres in Amsterdam, dat in het kader stond van de landelijke Tweede Kamerverkiezingen op 9 juni aanstaande. De SP afdeling Horst aan de Maas werd op het congres vertegenwoordigd door Wilma Kurvers en Annie Wijnhoven. Zij doen verslag van hun belevingen op het congres. En ondertussen voerden andere leden van de afdeling actie in Grubbenvorst voor "Stufi moet blijven".

"Het SP-congres gisteren in Amsterdam is zeer plezierig verlopen. Wij (en nog zo'n 700 anderen) hebben ons door zo'n 300 wijzigingsvoorstellen heengeworsteld, maar ook genoten van de sfeer: de interviews die Jan Marijnissen had met postbode, horeca-werknemers, schoonmakers onder andere; de verschijning van Agnes Kant; de verkiezing van Emile Roemer tot lijsttrekker en de onthulling van de verkiezingsslogan(s).
O ja, we werden ook nog overvallen door ROOD-jongeren die onze beurzen wilden hebben. Maar ze waren niet verbaasd dat ze die niet kregen. Wel verbaasden ze zich erover dat studenten dit mogelijk wel toelaten als ze zich niet heel snel laten horen in het protest tegen de mogelijke opheffing van de studiefinanciering. We werden rond 6 uur 's avonds uitgezwaaid door een aantal SP-schoonmakers en verblijd met een pot groene zeep. Als je naar de verkiezingsslogan kijkt, zul je begrijpen waarom".
Naast de vertegenwoordiging op het congres voerden leden van de afdeling ondertussen actie in Grubbenvorst. Ze hebben zo'n zevenenzeventig handtekeningen opgehaald, ter ondersteuning van de petitie 'STUFI moet blijven', waarvoor ROOD op het congres ook actie voerde.