Kaasboer weg uit Grubbenvorst?

12 maart 2010

Kaasboer weg uit Grubbenvorst?

Inwoners uit Grubbenvorst namen onlangs contact op met de SP: de vergunning voor de standplaats van de kaasboer in Grubbenvorst zou niet meer verlengd worden. Kaasboer weg?Volgens de betrokken inwoners een verdere aantasting van de leefbaarheid in Grubbenvorst. Reden voor de SP om vragen te stellen aan het College van B&W.

In een brief aan het College van Burgemeester en Wethouders van Horst aan de Maas vraagt de SP-fractie of er inderdaad sprake is van het niet verlengen van de vergunning voor de kaasboer en indien dat het geval is, wat daar dan de reden voor is. De SP vraagt ook - bij monde van SP-raadslid Frank Spreeuwenberg - of er nog meer standhouders in Grubbenvorst zijn, waarvan de vergunning niet verlengd wordt. Tenslotte vraagt de partij welke consequenties het eventueel niet verlengen van vergunning voor standhouders heeft voor de leefbaarheid in Grubbenvorst.

De antwoorden op de vragen van de SP worden in de komende raadsvergadering (dinsdag 16 maart) verstrekt.