De vijf nieuwe raadsleden voor de SP!

19 november 2009

De vijf nieuwe raadsleden voor de SP!

Met 3088 stemmen - 19,3% van het totaal aantal stemmen - heeft de SP in Horst aan de Maas vijf zetels weten te bemachtigen. Evenveel als in de "oude" gemeente Horst aan de Maas.
Lijsttrekker Michael van Rengs (SP),wordt over de resultaten geïnterviewd door de presentator van de verkiezingsavond, Jan Nabben
Dat betekent dat Michael van Rengs uit America (fractievoorzitter), Frank Spreeuwenberg (Melderslo), Linda Hogema (Horst - Afhang), Anthony van Baal (Tienray) en Hendrik Hazeu (Horst - Mussenbuurt) de SP gaan vertegenwoordigen in de gemeenteraad van het nieuwe Horst aan de Maas.

Al vóór de verkiezingen heeft de SP aangegeven dat bij haar de lijstvolgorde geldt, met betrekking tot de kandidaten die daadwerkelijk in de raad zitting nemen. Dat betekent dat de kandidaten die in principe met voorkeurstemmen gekozen zijn, maar niet in de top vijf staan, ook geen zitting nemen in de raad en afstand nemen van hun raadszetel.

De nieuwe raadsleden voor de SP zijn:
Michael van RengsFrank Spreeuwenberg
Linda HogemaAnthony van Baal
Hendrik Hazeu

Naast Michael van Rengs en Linda Hogema zouden Wilma Kurvers, Paul Geurts en Thijs Coppus ook zitting kunnen nemen in de raad, indien het systeem van vooorkeurstemmen gevolgd zou worden. Wilma Kurvers blijft echter politiek actief als voorzitter van de SP-afdeling en zal daar haar handen vol aan hebben, om er voor te zorgen dat het keurmerk van de SP - "naar de mensen toe gaan" - herkenbaar blijft, Paul Geurts blijft - met nog meer energie, na de goede uitslagen in Grubbenvorst - aan de slag in Grubbenvorst en Thijs Coppus zit als fractievoorzitter in Provinciale Staten van Limburg ook niet stil. Zo worden de taken binnen de SP optimaal verdeeld.

Zie hier de aantallen stemmen en de percentages op de kandidaten van de SP Horst aan de Maas.