SP verspreidt 15.000 jubileumkranten in fusiegemeente Horst aan de Maas

6 oktober 2009

SP verspreidt 15.000 jubileumkranten in fusiegemeente Horst aan de Maas

Vanaf 2 oktober is de SP-afdeling Horst aan de Maas gestart met de verspreiding van 15.000 jubileumkranten in de gemeenten Horst aan de Maas en Sevenum en een deel van de gemeente Meerlo-Wanssum, de toekomstige fusiegemeente Horst aan de Maas. Meer dan veertig vrijwilligers helpen mee de krant te verspreiden.
De jubileumkrant

Vrijwilligers stappelen de jubileumkranten, zodat ze in pakketjes naar de meer dan 40 vrijwilligers kunnen worden gebracht ter verspreiding
In de krant – die uitgebracht wordt ter ere van het feit dat de SP twintig jaar vertegenwoordigd is in de gemeenteraad van eerst Horst en later Horst aan de Maas – komen de vier fractievoorzitters aan het woord die vanaf 1990 zitting hadden in de gemeenteraad. Als eerste was dat Paul Geurts, die met een korte onderbreking 12 jaar deel uit maakte van de gemeenteraad. Hij werd opgevolgd door Thijs Coppus, die in 2006 het stokje overnam van Geurts. Coppus heeft eind vorig jaar zijn fractievoorzitterschap overgedragen aan Michael van Rengs. Van Rengs is de huidige fractievoorzitter en is tevens lijsttrekker bij de komende verkiezingen, die gehouden worden op 18 november 2009. De vierde fractievoorzitter in de periode van 1990 tot 2010 is Ton Hagens, die de fractie in de raad aanvoerde van 1996 tot 1998.

In de jubileumkrant vertellen de vier (oud)fractievoorzitters over hun ervaringen in de gemeenteraad en wat de SP in al die jaren betekend heeft voor de burgers in Horst (aan de Maas). Voor de inwoners van het huidige Horst aan de Maas betekent de krant een “feest van herkenning”, voor de burgers van de gemeenten Sevenum en Meerlo-Wanssum biedt de jubileumkrant een mogelijkheid om de SP beter te leren kennen.