SP Horst aan de Maas start “Meldpunt misstanden”

1 januari 2007

SP Horst aan de Maas start “Meldpunt misstanden”

De SP afdeling Horst aan de Maas start op haar website (www.horst.sp.nl) een meldpunt voor misstanden. Meldpunt
Burgers van Horst aan de Maas kunnen via dit meldpunt misstanden of problemen melden, waaraan naar hun mening de SP-gemeenteraadsleden aandacht moeten besteden.

Bij het melden van misstanden kan gedacht worden aan problemen met de huisbaas, met de woningbouwvereni-ging, met gemeentelijke diensten of met Essent. Of als mensen geconfronteerd worden met bureaucratie, bijvoorbeeld omdat ze al maanden wachten op een invalidenparkeerkaart of op zorg. Ook de melding dat een fietspad veel weg heeft van een crossbaan kan de raadsleden in actie brengen. Merken mensen dat hun buurt vervuilt, doordat aan het onderhoud en schoon maken van straat en groen weinig aandacht wordt besteed, dan is het meldpunt voor hen een middel om het probleem te signaleren. Liggen die 5 stoeptegels na maanden nog steeds scheef? Is de straat al maanden zonder vertoon van enige voortgang nog steeds opgebroken? Burgers kunnen deze grote en kleine ergernissen kwijt bij het meldpunt.

Kortom: als burgers iets zien of ervaren waarvan ze denken: “dat kàn toch niet!” dan kunnen ze dat melden bij het SP Meldpunt.

Mensen die niet op de website van de SP Horst aan de Maas kunnen komen, kunnen natuurlijk ook gewoon bellen. Mail naar pgeurts@sp.nl of bel 077-3985762 (vragen naar Paul Geurts).