Ook in Horst aan de Maas veel SP-stemmen

24 november 2006

Ook in Horst aan de Maas veel SP-stemmen

Ook in Horst aan de Maas hebben de kiezers overduidelijk gekozen voor de SP. Bij de vorige verkiezingen voor de Tweede Kamer (2003) behaalde de SP in Horst aan de Maas 7,9% van de stemmen. 1343 kiezers duwden toen op een SP-knopje. Op 22 november deden dat 3288 kiezers, goed voor 19,4% van de stemmen. Verkiezingen 2006
Alleen bij de gemeenteraadsverkiezingen scoorde de SP in Horst aan de Maas hoger: 25%. Er is dus nog genoeg te winnen in Horst aan de Maas. Met deze grote verkiezingsoverwinning heeft de SP een historische doorbraak gerealiseerd. Maar liefst 25 zetels in de Tweede Kamer. In navolging van de gemeenteraads-verkiezingen is de SP nu ook met landelijke verkiezingen de tweede partij in Horst aan de Maas.

De SP afdeling Horst aan de Maas heeft aan de overwinning een behoorlijk steentje bijgedragen. Thijs Coppus, nummer 28 op de lijst, behaalde in Horst aan de Maas maar liefst 390 stemmen. Maar meer nog geldt de enorme betrokkenheid en inzet van de leden. Nog nooit hebben in Horst aan de Maas zoveel leden actief meegedaan aan de campagne. Genoeg reden om feest te vieren. Verkiezingen 2006
Zonder hen zou de SP nooit zover gekomen zijn. En dat belooft wat voor de toekomst. Want al die actieve leden zijn natuurlijk hard nodig om er de komende tijd alles aan te doen om de gegroeide steun vast te houden en verder uit te breiden.
Verkiezingen 2006
Op het overwinningsfeest van de afdeling Horst aan de Maas werd door de aanwezigen gepoold hoeveel zetels de SP zou halen. Uiteindelijk werden het er dus 25. En Tonnie van Heijster was de gelukkige die het juiste aantal ingevuld had. Zij ontving het "tomatenoverwinningspakket"!
Verkiezingen 2006
De SP is bezig geschiedenis te schrijven, en... ze is nog lang niet uitgeschreven. Het ledental groeit enorm. Nog even en landelijk telt de SP meer dan 50.000 leden. Daarmee is de SP niet alleen in ledental de derde partij van Nederland, maar ook in de Tweede Kamer. Nu nog in de provincie. Volgend jaar op 7 maart zijn er namelijk Provinciale Statenverkiezingen. En ook daarvoor organiseert de SP weer een knallende campagne. Op naar een socialer en beter Nederland!