Horster SP-voorman Thijs Coppus op nummer 28 lijst Tweede Kamer

24 september 2006

Horster SP-voorman Thijs Coppus op nummer 28 lijst Tweede Kamer

Het partijbestuur van de SP heeft op 1 september j.l. ingestemd met de concept-kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen van 22 november. Jan Marijnissen is opnieuw lijsttrekker. Naast vijf andere zittende Kamerleden staan er een opmerkelijk aantal jonge kandidaten op de lijst. Thijs CoppusEerste nieuwkomer is het huidige Eerste Kamerlid Ronald van Raak, historicus en filosoof en directeur van het wetenschappelijk bureau van de SP. Lijstduwer is theoloog, dichter en schrijver Huub Oosterhuis. Thijs Coppus uit Horst staat op de 28ste plaats.

Thijs Coppus, fractievoorzitter voor de SP in de gemeenteraad van Horst aan de Maas, staat als 28e geplaatst op de Limburgse lijst van de SP. Coppus: ‘De komende maanden wordt het spannend voor de SP. We hebben het de afgelopen jaren goed gedaan en in de peilingen staan we voortdurend op winst. Maar dat wil niet zeggen dat er tot aan 22 november geen campagne hoeft te worden gevoerd. Integendeel, we gaan er de komende tijd flink tegenaan’.

‘Ik ben er trots op dat ik mede de SP in Limburg mag vertegenwoordigen. Mocht ik daadwerkelijk in de Tweede Kamer komen, dan wil ik me behalve voor deze regio ook sterk maken voor de ouderenzorg. Het huidige kabinet heeft geen enkel oog gehad voor de situatie in de verpleeg- en verzorgingshuizen. Er moet hoognodig worden geïnvesteerd in goed opgeleid personeel en kleinschalige woonvoorzieningen voor ouderen.’, aldus Thijs.