SP en CDA ontmoeten elkaar op voetbalveld

20 mei 2006

SP en CDA ontmoeten elkaar op voetbalveld

Morgenmiddag treffen het CDA en de SP elkaar op de grasmat van de ‘Witte hel’, Dijkerheidweg 4 in Horst.voetbal
Aanleiding voor de wedstrijd is een uitspraak van CDA wethouder Litjens in de Limburger. Litjens vond de SP niet sportief omdat ze teleurgesteld was toen het CDA in de coalitieonderhandelingen niet verder wilde praten met de SP. Daarop daagde de SP het CDA uit voor een voetbalwedstrijd, om op die manier "sportief" revanche te kunnen nemen.

Om te bewijzen dat de SP in Horst aan de Maas - in zowel letterlijke als figuurlijke zin - een zeer sportieve club is, heeft de SP het CDA uitgedaagd tot een voetbalduel.
De wedstrijd begint om 14.30 uur en vindt plaats op voetbalterrein De Witte Hel van UVB aan de Dijkerheideweg 4 in Horst. De wedstrijd staat onder leiding van Jan Truijen, oud-Wittenhorst-speler en momenteel nog vaak actief als scheidsrechter. Hans Kauffeld, verzorger van het eerste elftal van Wittenhorst, is eveneens aanwezig, voor het geval er blessures opgelopen worden. In het doel van de SP-ers staat een gastspeler, Pascal Billekens, jarenlang de vaste doelman van Wittenhorst. Hij zal de sluitpost zijn van de verdediging van het SP-elftal. Gezien diens kwaliteiten kan het SP-team zich volledig concentreren op de aanval. Dat is bij de SP in goede handen, zoals onder meer bekend van het raadswerk van deze partij.

Iedereen is van harte welkom om te komen kijken naar de "prestaties" van de teams en de individuele spelers.