Festival ‘Voor Elkaar’ en de politiek

15 januari 2006

Festival ‘Voor Elkaar’ en de politiek

Naast de eerder al toegelichte workshops, muziekoptredens, presentaties van plaatselijke verenigingen wordt er ook enige aandacht besteed aan politiek. Logisch, want dinsdag 7 maart vinden de gemeenteraadsverkiezingen weer plaats. Het zou vreemd zijn als daar geen aandacht aan zou worden besteed. Al was het maar omdat de SP de organisator van het festival is.

De politiek is op een drietal manieren vertegenwoordigd op dit festival. Allereerst verzorgen CDA, PvdA en SP ieder een stand, waarmee zij zich presenteren. Ongetwijfeld zullen zij u informeren over hun verkiezingsprogramma en kunt u vragen stellen over de partij.

Door de dag heen vindt er een ‘politieke workshop’ plaats waarin er gesprekken gehouden worden tussen de lijsttrekkers van SP, CDA en PvdA en de bezoekers van het festival. De gesprekken staan steeds onder leiding van Paul Geurts, voorzitter van de SP afdeling Horst aan de Maas. Het is niet de bedoeling van deze gesprekken dat de lijsttrekkers met elkaar in debat gaan, maar dat ze spreken met de burgers die aan deze gesprekken mee doen! Grijp uw kans en stel de vragen die u altijd al had willen stellen.

Het festival krijgt nog op een andere manier een politiek tintje. Jan Marijnissen Jan Marijnissen, fractievoorzitter van de SP in de Tweede Kamer, brengt een bezoek aan het festival. Aan het einde van het festival krijgt Jan Marijnissen de gelegenheid de bezoeker toe te spreken. Hij gaat in zijn toespraak in op cultuur en het verenigingsleven, het thema van deze editie van het Festival ‘Voor Elkaar’. Ongetwijfeld zal Jan Marijnissen het niet kunnen laten ook even zijn licht te laten schijnen over de komende gemeenteraadsverkiezingen.