Wisseling van de wacht

1 november 2005

Wisseling van de wacht

Op 10 november a.s. organiseert de SP Horst aan de Maas haar algemene ledenvergadering, die deze keer vrijwel geheel in het teken staat van de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2006. Tijdens die vergadering worden de hoofdpunten van het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst gepresenteerd.

Het verkiezingsprogramma van de SP zal vooral in het teken staan van het bieden van alternatieven voor het huidige collegebeleid. Daarbij hanteert de SP veel nadrukkelijker de leefbaarheid en daarmee samenhangend ‘de maat van Horst aan de Maas’ als uitgangspunt. Om dat uitgangspunt ook te realiseren vindt het SP-afdelingsbestuur het van belang dat deelgenomen wordt aan het college van B&W. Dat kan echter alleen, aldus het bestuur in haar uitnodiging aan de leden, indien voldaan wordt aan de voorwaarde dat het beleid van de gemeente duidelijk anders is dan voorgaande jaren en de standpunten van de SP duidelijk herkenbaar zijn in de beleidsuitgangspunten. Het bestuur acht het van belang dat in een vroegtijdig stadium aan alle kiezers duidelijk gemaakt wordt wie de SP als wethouderskandidaat naar voren zal schuiven, indien aan de eerder genoemde voorwaarden voldaan is. Die kandidaat is Paul Geurts, de huidige fractievoorzitter van de SP in de gemeenteraad van Horst aan de Maas.

Aan de algemene ledenvergadering wordt tevens voorgesteld dat het huidige raadslid, Thijs Coppus (Horst), lijsttrekker en beoogd fractievoorzitter wordt. Thijs Coppus is momenteel naast zijn raadslidmaatschap ook voorzitter van de SP afdeling Horst aan de Maas. Hij heeft aangekondigd diens voorzitterschap neer te leggen. Het bestuur van de afdeling stelt voor dat als diens opvolger gekozen wordt voor Paul Geurts.