Motie SP, VVD en D66 omtrent bibliotheek niet aangenomen

13 november 2005

Motie SP, VVD en D66 omtrent bibliotheek niet aangenomen

Tijdens de behandeling van de bestuursrapportage (BURAP) op 9 november j.l. heeft de SP, daarbij ondersteund door de VVD en D66 een motie ingediend die betrekking had op het appartementen/bibliotheekcomplex aan de Groenewoudstraat.

Zoals al vaker aangegeven heeft de SP grote moeite met het enorme complex dat gebouwd moet gaan worden om naast de broodnodige nieuwe bibliotheek ook meer dan 50 luxe appartementen te vestigen. Met de motie is getracht het college te bewegen te bekijken of de bibliotheek ondergebracht kan worden in het Kulturhus dat over enkele jaren gestalte moet krijgen. De huidige bibliotheek zal waarschijnlijk op korte termijn verhuizen naar een tijdelijke locatie aan de Loevestraat, waarvan het contract tot 2011 loopt. Dit betekent dat er voldoende tijd is om een gedegen onderzoek te doen.
Helaas waren de coalitiepartijen CDA en PvdA niet bereid hun steun te geven aan het onderzoek noch aan de motie.
Wederom is een poging om de impasse te doorbreken en het college op andere gedachten te brengen mislukt.