CDA speelt mooi weer als het om spelen gaat

11 september 2005

CDA speelt mooi weer als het om spelen gaat

De afgelopen maanden is er in Horst aan de Maas veel gesproken over het speelplaatsenbeleidsplan. Met name de problemen aan de Comert en de Heideweg in Grubbenvorst hebben de aandacht getrokken.
In mei van dit jaar schreef CDA fractievoorzitter de Hoon in de Echo dat dankzij het CDA de speeltuintjes aan deze twee straten in orde gemaakt zouden worden. Dit alles in overleg met de buurt.

De buurtbewoners zitten nog steeds te wachten op een gesprek met het CDA. Ondanks een uitnodiging van de buurtbewoners om eindelijk eens te komen kijken, heeft er nog niemand binnen de CDA-fractie gereageerd.
Het artikel van de Hoon in de Echo van 8 september is daarom zeer opmerkelijk. Want wederom schrijft de Hoon over de heldendaden van het CDA als het gaat om de realisatie van het speelplaatsenbeleidsplan. Dankzij zijn fractie kunnen de kinderen aan de Comert en de Heideweg straks weer spelen.

Maar wat heeft het CDA werkelijk gedaan?
Sinds mei van dit jaar wordt er maandelijks in de commissie Welzijn over de speeltuintjes in Grubbenvorst gesproken. Het CDA heeft hierover bar weinig ingebracht. Alleen tijdens de laatste vergadering heeft de fractie er samen met de andere fracties op aangedrongen dat er iets in Grubbenvorst moet gebeuren. De SP deed dit al in mei.
Ook op de uitnodiging van de buurt is het CDA niet ingegaan, de buurtbewoners hebben geen enkele reactie van de fractie ontvangen.

Op deze manier is het wel heel gemakkelijk om politiek te bedrijven.