SP Horst aan de Maas wil behoud historisch karakter 'Pand Kruytzer'

SP Horst aan de Maas wil behoud historisch karakter 'Pand Kruytzer'

Pand kruytzer

Foto: Thijs Coppus

Op dit moment worden er ambitieuze plannen gemaakt voor een revitalisering van het centrum van Horst.
Al enige jaren staat in de Steenstraat in Horst het voormalige 'Pand Kruytzer' leeg. Sinds het pand begin 2004 door brand is getroffen biedt dit een desolate indruk.

De SP-fractie is van mening dat er snel iets met het pand moet gebeuren. Dit om twee redenen; in de eerste plaats de historische waarde van het pand. Horst wordt gekenmerkt door veel nieuwbouw en de SP is van mening dat er zodoende extra voorzichtig met historische panden omgegaan dient te worden. Daarnaast neemt het pand een prominente plaats in het Horster centrum in. Met het oog op de aanblik van het centrum moet er volgens de SP snel iets met het pand gebeuren. Sloop is vooralsnog absoluut geen optie.

De SP heeft via een brief een aantal vragen gesteld aan het college van B&W van Horst aan de Maas. Hierin vraagt de fractie onder meer naar de stand van zaken met betrekking tot de mogelijke verhuur van het pand. In de zomer van 2004 berichtte Dagblad de Limburger over de mogelijke vestiging van een modezaak in het betreffende pand. De SP wil graag weten wat de ontwikkelingen omtrent deze vestiging zijn. En ten slotte wordt een oproep gedaan aan het college om bij het afgeven van de vergunningen voor verbouw en dergelijke, het behoud van het historische karakter van het pand als nadrukkelijke voorwaarde te stellen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Wilma Kurvers (077-3985312) of zie hierna