SP-stemmers bedankt!

14 juni 2004

SP-stemmers bedankt!

Met een mooi resultaat van twee zetels viert de SP haar tiende verkiezingswinst op rij. Nooit eerder kreeg de partij bij landelijke verkiezingen het vertrouwen van zo'n groot percentage kiezers. Voor deze mooie overwinning wil de SP afdeling Horst aan de Maas alle SP kiezers in onze gemeente bedanken!

Erik MeijerKartika Liotard
Naast fractievoor-zitter Erik Meijer, zal Kartika Liotard, (oorspronkelijk 3e op de lijst maar met voorkeurstemmen gekozen) i.p.v. René Roovers (2e op de lijst) de SP in het Europees Parlement gaan vertegenwoordigen. Roovers was op 24 mei van dit jaar nog op uitnodiging van de SP afdeling Horst aan de Maas spreker tijdens een thema-avond in 't Gasthoês in Horst. ''Dit is vooral ook een beloning voor onze duizenden vrijwilligers die hun tijd en moeite hebben gestoken in de campagne,'' zegt Erik Meijer. ''Zonder hen hadden we nooit zo goed gescoord. Maar ik zie het ook als een uiting van groeiende onvrede: mensen vinden dat Brussel de baas speelt en daar staan de meeste Nederlanders niet op te wachten. Het wordt tijd dat andere partijen dat ook gaan begrijpen. Anders komen zij gevaarlijk ver af te staan van de bevolking.''

In de gemeente Horst aan de Maas heeft de SP 9,2 procent van de stemmen behaald. Het hoogste – met uitzondering van de gemeenteraadsverkiezingen – voor de SP in Horst aan de Maas tot nu toe! Ook heeft de SP meer stemmen gekregen dan de VVD en is met deze verkiezingen in Horst aan de Maas de derde partij geworden. De afgelopen jaren hebben we gezien dat de SP bij landelijke verkiezingen een steeds grotere aanhang in Horst aan de Maas voor zich weet te winnen. De jongste verkiezingen bevestigen deze verdere verbreding van de aanhang.

''De jongste uitslagen laten twee zaken zien,'' zegt Thijs Coppus, voorzitter van de SP afdeling Horst aan de Maas. ''Enerzijds zien we dat de SP haar aanhang in Horst aan de Maas vast weet te houden en anderzijds weten we deze aanhang ook nog verder uit te breiden. En dat is natuurlijk met het oog op de toekomst erg mooi!'' Maar stil zitten doet de SP niet. Organisatiesecretaris Ton Hagens: ''De verkiezingsuitslag is erg mooi, maar voor ons betekent dit niet dat we stilletjes gaan zitten wachten tot de volgende verkiezingen. De SP is een zeer actieve partij en er zijn nog genoeg zaken om voor te knokken en dat zullen we zeker blijven doen!''

SP-aandeel aan de verkiezing Europese Parlement
10 juni 2004