Even voorstellen: de werkgroep verkeer en vervoer

2 september 2003

Even voorstellen: de werkgroep verkeer en vervoer

In de maand september zal huis aan huis een afdelingskrant verspreid worden, waarin ook anderen dan SP-ers hun visie op de SP en de maatschappij zullen geven. In die krant wordt de aandacht gevestigd op een aantal werkgroepen van de SP afdeling Horst aan de Maas. Eén van die werkgroepen is de Werkgroep Verkeer en Vervoer. Deze werkgroep heeft voorlopig de volgende uitgangspunten vastgesteld: Bevorderen van een fietsvriendelijk beleid Bevorderen van het terugdringen van het autogebruik door het centrum van Horst door dit zoveel mogelijk verkeersluw te maken Bevorderen van een fijnmaziger openbaar vervoer dat vooral betaalbaar moet zijn I.v.m. het solidariteitsprincipe zijn we geen voorstander van betaald parkeren in Horst Om die reden wijzen we parkeergarages ook af We willen meer dan voorheen naar de Maasdorpen kijken, met name Grubbenvorst, en ze bij onze activiteiten betrekken.

Oproep
Wij willen u vragen of u een bijdrage wilt leveren aan deze werkgroep. Bijvoorbeeld door actief deel te nemen aan de activiteiten van de groep en/of door mee te praten met de groep over wat aangepakt moet worden en/of door de groep informatie te geven over zaken in uw omgeving die de werkgroep volgens u moet weten.

Activiteit
De werkgroep heeft al één activiteit op het programma staan: de derde week van september is uitgeroepen tot de week van de duurzame mobiliteit en de gemeente Horst aan de Maas speelt daarop in met een activiteit in dit kader. Gevraagd wordt aan de ouders van de kinderen van de basisscholen Meuleveld in Horst en 't Reuvelt uit Grubbenvorst om hun kinderen op woensdag niet per auto maar per fiets of lopend naar school te brengen. De gemeente voert deze activiteit uit op voorstel van de SP.

Naast deze gemeentelijke activiteit zal de werkgroep twee activiteiten organiseren, waarbij we onze leden van harte uitnodigen mee te doen.

- Op dinsdagavond 16 september hopen we met het bestuur, de fractie en de andere gemeenteraadsleden, de wethouder en u per fiets naar de gemeentevergadering in Grubbenvorst te gaan. Vertrek om 17.45 uur vanaf de Broekweg, nabij het viaduct Meldersloseweg en vervolgens om 18.15 uur vanaf de hoek Meerlosebaan/Houthuizerweg/Stationsweg in Grubbenvorst

- Op vrijdagavond 19 september om 17.30 uur wordt op het Wilhelminaplein in Horst aan de wethouder door onze fractievoorzitter Paul Geurts een initiatiefvoorstel overhandigd, waarna we met een groep een fietstochtje van ca 1 uur zullen maken langs waardevolle bomen in Horst. Start van de fietstocht is om 19.00 uur vanaf het Wilhelminaplein.

De werkgroep verkeer en vervoer bestaat momenteel uit: Paul Geurts, Wilma Kurvers en Joop Berger.