Thema-avond "Zorg dicht bij huis"

14 oktober 2002

Thema-avond "Zorg dicht bij huis"

Uitnodiging thema-avond over gezondheidszorg "zorg dichtbij huis".
Maandag 14 oktober 2002 in 't Gasthoês Horst.
U bent van harte welkom. De avond is gratis toegankelijk.

De burgers van Horst aan de Maas moeten voortaan 's avonds en in het weekeinde voor medische hulp naar de huisartsenpost in Venlo of Venray, voor veel ingrepen en poliklinische behandelingen is alleen nog het ziekenhuis in Venlo beschikbaar, de druk op huisartsen neemt toe. En wat gaat de zorgvisie waar de gemeenten Horst aan de Maas en Sevenum de afgelopen maanden samen aan hebben gewerkt en die binnenkort zal worden gepresenteerd, betekenen voor de inwoners van onze gemeente?

Alle vier de sprekers zullen voor de pauze hun visie geven omtrent de huidige situatie van de gezondheidszorg, de wenselijke situatie en hoe de gezondheidszorg er over tien jaar uit zal zien.

Kortom, de gezondheidszorg is in beweging. Reden te meer voor de SP afdeling Horst aan de Maas om een avond rondom het thema 'zorg dichtbij huis' te organiseren. Uit het werkveld zijn vier sprekers uitgenodigd die voor een goed beeld van de praktijk en een pittige discussie zullen zorgen: de heren te Boekhorst (huisarts), Rambags (directeur van stichting Thuiszorg Noord-Limburg), een medewerker van Synthese en SP Tweede-Kamerlid Agnes Kant.

Gespreksleider van de avond is Kitty Borghouts, journaliste voor dagblad de Limburger.

Programma:
20.00 uur Opening avond door gespreksleider