SP Limburg stijgt in peilingen

3 maart 2023

SP Limburg stijgt in peilingen

Foto: - / EenVandaag

Hoewel peilingen geen voorspelling zijn van de zetelverdeling in Provinciale Staten van Limburg geven ze wel een indicatie van de politieke verhoudingen op dit moment. Twee weken vóór de definitieve verkiezingsdag, 15 maart. Uit peilingen van EenVandaag blijkt dat de SP in Limburg een stijgende lijn laat zien. In de huidige Staten telt de SP vier zetels, dat zijn er in de peilingen nu vijf.

Met de stijging van vier naar vijf in Limburg laat de SP hetzelfde beeld zien als landelijk in de peilingen voor de Eerste Kamer. Ook daar stijgt de SP van vier naar vijf zetels in de peilingen. In Limburg wordt de SP - met deze uitslag - de derde partij van de provincie. Vóór het CDA, dat grote klappen krijgt in Limburg, vóór Groen LInks en PvdA en ook vóór D66 en de BBB.

De stijgende lijn die de SP doormaakt is niet alleen af te lezen uit de peilingen, maar ook uit de groei van het aantal leden, zowel landelijk, als provinciaal en plaatselijk. Ook de SP Horst aan de Maas maakt op dit moment een groei van get aantal leden door. Dat stemt hoopvol voor de toekomst. Met meer leden en met meer zetels in Provinciale Staten van LImburg kan de SP nog beter haar alternatieven voor het huidige beleid naar voren brengen.

Bekijk de promotievideo van de SP Limburg:

En hieronder de video van het landelijke SP-promotiefilmpje: