Het is tijd voor een eerlijke overheid

22 januari 2021

Het is tijd voor een eerlijke overheid

Foto: Paul Geurts / SP Horst aan de Maas

Een dag na de val van het kabinet heeft de SP Horst aan de Maas - net als de andere SP-afdelingen in Nederland - 1000 flyers ontvangen, om de SP-boodschap voor een eerlijk Nederland te verspreiden.

De SP Horst aan de Maas heeft de flyer in de afgelopen week in zo'n vijf buurten verspreid. De ontvangers hebben de SP beter leren kennen als dé partij voor een eerlijke overheid, mede door de inzet van SP-Tweede Kamerlid Renske Leijten in de Toeslagenaffaire. Zij heeft hier samen met de ouders van de toeslagenaffaire keihard voor geknokt.

Het kabinet is juist als gevolg van die toeslagenaffaire afgetreden en dat is volkomen terecht, zo vermeldt de flyer. Duizenden gezinnen zijn onterecht beschuldigd en door de overheid kapot gemaakt. terwijl je juist op de overheid moet kunnen rekenen.

Het is tijd voor een eerlijke politiek en we zetten de strijd daarvoor door! Nederland moet sociaal uit de crisis komen. Een diepe crisis. We maken ons zorgen over onze gezondheid en over de gezondheid van de mensen die we lief hebben. Wat Nederland nu nodig heeft is een overheid die alles op alles zet om ons land te beschermen tegen dat verschrikkelijke coronavirus.

De flyer roept de mensen op de SP te steunen in haar strijd. Dan kunnen we samen veel bereiken en met een eerlijke overheid de crisis te lijf gaan. Die steun kan bijvoorbeeld uitgedrukt worden door lid te worden van de SP. Wordt lid!