Ondersteuning december-actie Voedselbank

9 december 2019

Ondersteuning december-actie Voedselbank

Foto: Wilma Kurvers / SP Horst aan de Maas

Net als vorig jaar stonden er dit jaar weer een stel SP’ers in de supermarkten in Horst om mee te helpen met de inzameling van diverse producten ten behoeve van de Voedselbank Limburg-Noord. Deze organisatie, die volledig afhankelijk is van vrijwilligers en donaties, bestrijkt het gebied Horst aan de Maas, Venray, Bergen en Gennep.

Terwijl velen van ons waarschijnlijk al bezig zijn met het plannen van activiteiten rond de kerstdagen en meer specifiek wat er op tafel gaat komen, is het schrijnend om te weten dat er in deze regio zeker 170 gezinnen zijn waar het iedere dag weer een puzzel wordt om de meest eenvoudige maaltijd te realiseren.

Ondertussen is de Voedselbank een bekend begrip geworden dus je hoefde niet zo heel veel uit te leggen in de winkel over het doel van de inzameling. De donaties werden met plezier gegeven en ontvangen. Sommige mensen kwamen met compleet gevulde dozen aan omdat ze wisten dat de actie die dag zou plaatsvinden, anderen reageerden na een ‘oh, was dat vandaag?’ met een ‘ik kom zo nog langs’.

Het blijft een dubbel gevoel: natuurlijk is het heel goed dat er een instelling als de Voedselbank bestaat, maar tegelijkertijd een schandaal dat het anno 2019 nog steeds mogelijk is dat gezinnen, vaak ook met jonge kinderen, niet of zeer moeilijk in hun eerste levensbehoeften kunnen voorzien.

De Voedselbank Limburg-Noord kan blijven rekenen op onze hulp.

Michael, Gerard en Bart nemen de bijdragen aan de voedselbank in ontvangst.