SP staat voor politiek samen met de mensen

23 maart 2016

SP staat voor politiek samen met de mensen

Foto: SP

“De SP mensen kiezen voor deze partij, omdat ze actief zijn en werken vanuit het belang van die zelfde mensen. Na twee jaar in de raad gezeten te hebben voor de SP is dit nog steeds de goede insteek.”, volgens Riek Janssen raadslid namens de SP in Horst aan de Maas.  “Mensen bellen vaak met problemen en door tips te geven, te luisteren en op huisbezoek te gaan kan de SP proberen het probleem op te lossen en een goede richting te geven voor het antwoord op hun vragen”.

De redenen waarvoor mensen bellen of contact zoeken zijn erg divers. Enkele voorbeelden zijn het blokkeren van een informatiebord door een vrachtwagen en het realiseren van een eigen invaliden parkeerplek voor een inwoner of gewoon dat mensen niet weten bij wie in het gemeentehuis ze met hun vraag terecht kunnen. Soms zijn problemen snel op te lossen door het rechtstreeks met de wethouder te bespreken. Door samen met mensen aan de bel te trekken, op te pakken, de situatie goed te bekijken en te zoeken naar gerichte oplossingen kan een probleem vaak opgelost worden.

Er zijn momenten dat oplossingen voor het oprapen liggen, zolang ze maar gezien willen worden. Een invalidenplek weigeren vanwege een groenstrook kan als voorbeeld hierbij dienen. “Het is heel begrijpelijk dat ambtenaren niet zomaar groen gaan weghalen. De inwoner in kwestie belde mij op juist omdat de SP vanuit de mensen kijkt en politiek bedrijft. Ik beloofde de inwoner dat ik met de verantwoordelijke wethouder zou praten en richting zou geven tot een goede oplossing. Dit gebeurde en de inwoner was er blij mee.” , vertelt Riek enthousiast. “Politiek dichtbij de mensen en niet alleen raadsstukken goed- of afkeuren, dat is waar ik voor sta!”