Grubbenvorst in de knel !

15 december 2006

Grubbenvorst in de knel !

Klavertje VierTijdens de raadsvergadering van Horst aan de Maas van 12 december j.l. werd een besluit genomen over de zogenaamde "Gebiedsvisie Klavertje 4". De SP is van het begin af aan al sceptisch geweest, omdat de visie voornamelijk gaat over grootschaligheid, economische groei en het dichtbouwen van Grubbenvorst.

De SP staat voor kleinschaligheid en heeft haar grote zorg om Grubbenvorst benadrukt. Deze wordt in de toekomst van alle kanten ingesloten: door de veiling, de centrale zandverwerkingsinstallatie, het glastuinbouw-project Californië en de Floriade. Opvallend detail was dat de PvdA fractie in de vorige vergadering ook erg bezorgd was over Grubbenvorst, maar in deze vergadering - ondanks het ontbreken van concrete aanpassingen aan het stuk - meteen instemden met de gebiedsvisie.

Een schrale troost voor Grubbenvorst: men wil zich sterk maken voor een groene buffer van 200 meter. "Sterk maken" is voor de SP-fractie wat anders dan toezeggen dat het ook daadwerkelijk gebeurt, aldus SP-raadslid Michael van Rengs.

Op voorspraak van VVD wordt overigens wel een visie gemaakt voor Grubbenvorst in de toekomst. Helaas hebben alle veranderingen dan al plaatsgevonden of zijn ze minimaal al in gang gezet en niet meer omkeerbaar. De PvdA vindt dit voldoende. De SP houdt voet bij stuk!

Lees hier het eerdere persbericht over Klavertje Vier en hier de inbreng van de SP tijdens de gemeenteraads-vergadering van 12 december 2006.