Solidariteitsverklaring SP aan actievoerende ambtenaren

8 juni 2005

Solidariteitsverklaring SP aan actievoerende ambtenaren

Op donderdag 9 juni protesteren ambtenaren uit het hele land om de CAO-eisen kracht bij te zetten. Ook uit de gemeente Horst aan de Maas gaan ambtenaren die dag naar Amsterdam. De SP afdeling Horst aan de Maas heeft een solidariteitsverklaring gestuurd naar de actievoerende ambtenaren.

Een delegatie van ambtenaren van deze gemeente gaat deelnemen aan de acties - op 9 juni in Amsterdam- van de bonden CNV Publieke Zaak en ABVA/KABO FNV om de CAO-onderhandelingen voor de sector Gemeenten vlot te trekken. Het gaat om een redelijke loonsverhoging, loondoorbetaling bij ziekte, ziektekosten (een solidaire, aan IZA gelijkwaardige regeling), (Gemeentelijke) FPU en daarnaast behoud van sociale zekerheidsregelingen zoals wachtgeld, geen verslechtering van ouderschapsverlof en werkervaringsplaatsen als oplossing tegen jeugdwerkloosheid.

De SP verklaart in haar brief aan de ambtenaren dat, in een tijd dat steeds meer sociale verworvenheden op de tocht staan en door het huidige kabinet om zeep worden geholpen, het van belang is dat werknemers op alle niveaus en in alle branches op de bres springen om die verworvenheden te behouden.

Bij monde van Thijs Coppus, de voorzitter van de SP-afdeling, wenst de SP de ambtenaren donderdag 9 juni alle succes toe met de acties in Amsterdam.

Thijs Coppus