Bezint eer ge begint met privatiseren

20 mei 2005

Bezint eer ge begint met privatiseren

Woensdag 18 mei j.l. meldde Dagblad de Limburger dat het privatiseren van de gemeentelijke accommodaties binnen Horst aan de Maas van de baan is. Wat de SP al lang wist, weet het college nu – na een extern onderzoek – ook.

Wethouder Dings deed zich in de commissie en de raad altijd voor als een groot voorstander van het privatiseren van gemeentelijke accommodaties. Argumenten die de SP regelmatig te berde bracht vóór het onder eigen beheer houden, vonden geen gehoor. Maar blijkbaar hebben we ons in haar vergist. Mevrouw Dings lijkt haar mening over de rol van de gemeentelijke gebouwen flink bijgesteld te hebben, want in de krant zegt ze het volgende: "Door de gebouwen in eigen beheer te houden, kunnen we er bovendien voor zorgen dat deze voorzieningen in alle kerkdorpen blijven."

De wethouder lijkt goed naar de SP geluisterd te hebben. Wij hebben altijd al gepleit voor het behouden van de accommodaties en onder beheer door de gemeente.

Dit soort voorzieningen dienen in het hart van de gemeenschap te staan. Zowel letterlijk als figuurlijk.

Thijs Coppus