Korte impressie van de afdelingsledenvergadering

4 maart 2004

Korte impressie van de afdelingsledenvergadering

Op 4 maart j.l. vond de algemene ledenvergadering plaats van de afdeling. Bij deze bijeenkomst waren ook een aantal leden van de werkgroep Venlo aanwezig. Het ligt in de bedoeling dat Venlo eind 2004/ begin 2005 een zelfstandige afdeling heeft. Tot die tijd maken ze deel uit van de afdeling Horst aan de Maas.

Het eerste gedeelte van de avond stond in het teken van bestuursverkiezingen. Er zijn een aantal veranderingen doorgevoerd in het bestuur. U krijgt hierover meer informatie op deze website.Toelichting hierop werd gegeven door Thijs Coppus, die na de verkiezingen de voorzittershamer overnam van Ton Hagens.
Scheidend voorzitter Ton Hagens opent de vergadering De nieuwe voorzitterTevens werd er afscheid genomen van een aantal bestuursleden, die overigens allemaal actief blijven in de afdeling en met name in de kerngroep zitting zullen nemen.
De penningmeester
De penningmeester legt namens het bestuur verantwoording af over de financiële zaken. Zij vraagt naar aanleiding van het door haar voorgelezen verslag van de financiële controlecommissie decharge te verlenen. Er worden vanuit de leden nieuwe mensen voor de kascontrole gevonden en aangesteldNa de pauze volgde een discussie onder leiding van Rob Janssen – o.a. SP-lid van de Provinciale Staten en journalist voor de Tribune – die Paul Geurts en Emile Roemer stevig aan de tand voelde over hun rol als respectievelijk oppositieleider (in de gemeenteraad van Horst aan de Maas) en wethouder (gemeente Boxmeer) namens de SP. Het ging daarbij met name om hoe de uitgangspunten van de SP wel of niet overeind blijven als je bijvoorbeeld in het college van B & W plaatsneemt.