De bibliotheek: een veredelde boekenkast?

De bibliotheek in Horst bevindt zich in zwaar weer. Enige tijd geleden werd al besloten dat er geen uitbreiding komt van de benodigde subsidie om de faciliteiten op peil te houden. En uit de plannen voor de verbouwing van ’t Gasthoês mag je concluderen dat er straks amper iets van een bibliotheek overblijft. Reden voor de SP Horst aan de Maas om te onderzoeken wat burgers in het algemeen en gebruikers van de bibliotheek in het bijzonder vinden van de mogelijkheden die de bibliotheek moet aanbieden.

Eerst willen wij u informeren over de functies van de huidige bibliotheek in Horst:

1. Het uitlenen van boeken, CD’s, DVD’s en andere materialen;
  2. Het organiseren van taallessen aan mensen die de Nederlandse taal niet voldoende beheersen;
  3. Bieden van werkplekken aan bijvoorbeeld studenten en zzp'ers die rustig willen studeren en/of werken;
  4. Bevorderen van lezen en informatievaardigheden voor de jeugd tot en met 18 jaar;
  5. Het organiseren van cursussen voor verbetering van digitale vaardigheden (DigiD, tablet, smartphone, e-reader en dergelijke) en Belastingspreekuur;
  6. Het organiseren van lezingen en debatten over allerhande maatschappelijke zaken;
  7. Het kennis laten maken met kunst en cultuur, door onder andere expositie;
  8. De mogelijkheid bieden aan mensen om kranten en tijdschriften te lezen en/of de bibliotheek als ontmoetingsplek te gebruiken.

U kunt hieronder de vragen beantwoorden. Indien u belangstelling heeft voor de resultaten van deze enquête en/of op de hoogte wilt worden gehouden over de actie voor de bibliotheek, dan kunt u ook uw naam, adres, telefoon en email doorgeven.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.