Corona en andere zorgen … (3)

Terug bij Corona. Het kritieke (kook-)punt is waarschijnlijk nog niet bereikt (als ik dit schrijf), maar het begint er wel griezelig veel op te lijken. Spanje was/is (totaal) op slot. Ja, die Spanjaar-/den/dinnen blijven elkaar maar be-”tasten” (lees: omhelzen, be-kussen - bekussen kan trouwens ook best wel met dubbele k in dit geval), be-handenschuddelen, naar oma en opa sturen in het geval van kleinkinderen (dat is traditie, dus …), enzovoorts, ja zelfs etcetera, y así (= Spaans voor enzovoorts). En  nu komt daar Griekenland ook nog maar weer eens bij. Alsof op diverse eilanden dáár  niet genoeg (vluchtelingen-)problemen zijn.

Wat nu? Een nieuw lied? Graag als dat kan. Maar ja, André Hazes is er niet meer en de nieuwe rasechte - gewoon ook (af en toe) dronken - volkszanger moet nog geboren worden. Er zal best iemand zijn (waarschijnlijk in Brabant, bijvoorbeeld Helmond of Roosendaal), die al een liedje op de plank heeft liggen in de geest of vorm van:

Coronie, Corona-jaja
We liggen evengoed op de plaja-ja
Hoestie-proestie-kuchie hier
De zon schijnt, dus jij lust wel bier
Barman, kom maar, spuit ‘ns lekker vol
Niks is hier ons nog echt te dol

Felix