“Duidelijkheid over plannen Gasthoês”

4 juni 2014

“Duidelijkheid over plannen Gasthoês”

Afgelopen week berichtten diverse media dat 't Gasthoês in Horst mogelijk wordt uitgebreid met een herberg waar muziek wordt gemaakt. Dat is het plan van het muziekcollectief Herberg de Troost rondom Jack Poels van Rowwen Hèze.

De SP heeft hier vragen over gesteld aan het college van burgemeester en wethouders. De partij wil weten in welke fase de plannen zich bevinden en waarom de gemeenteraad hier niet over is geïnformeerd.

“Er is van alles rondom het Gasthoês gaande. Iedere week worden er wel nieuwe plannen gepresenteerd. Wij willen van het college duidelijkheid over wat er gaat gebeuren met het Gasthoês en wat het allemaal gaat kosten.” Aldus SP-raadslid Thijs Coppus.

Al eerder werd duidelijk dat het nieuwe gemeentebestuur van plan is om de gloednieuwe bibliotheek in Horst te verhuizen naar 't Gasthoês. Hier doen inmiddels allerlei verhalen over de ronde. Zo zou de verhuizing van de bibliotheek nodig zijn om de realisatie van de Herberg de Troost te kunnen betalen. Het is aan het college om hier duidelijkheid over te geven.”

De SP wil voor de zomervakantie uitleg van het college over alle plannen en ontwikkelingen rondom 't Gasthoês.